18 mars, 2007

Post 6.07: Slekt skal følge slekters gang

Jeg tok en tur innom min eldre brors internettside idag, da jeg lurte på hvordan morfars navn var stavet. Altså om det var Cornelius eller Kornelius. Da jeg kikket igjennom databasen han har laget, fant jeg det.
Her er en forenklet verson:

Jeg fant ut at det var mange artige navn i familien min.
Så første naturlige spørsmål kom fort: Hvorfor heter jeg bare Kristian?
Morfar hadde jo tre fornavn! Det må nok mor eller far svare for.

Jeg antar ikke mange har så altfor stor interesse for dette,
men kanskje det kan hjelpe noen som lurer på hvem jeg er,
og hva som skulle til for at jeg ble den jeg ble :p

16 kommentarer:

Anonym sa...

hvis du føler deg snytt kan du jo bare søke om å bytte navn, det er enkelt... Fyll ut et skjema og vips!! Jeg foreslår Kristian Kornelius Isaksen... :)K

Anonym sa...

"Albertine Maria Hilda Olea Sivertsdatter"...
Oioi!
Så artig!;D

Solfrid sa...

Mitt forslag:
isak kristian isaksen

-da kan jo dine barn hete isaksen med god samvittighet

Solfrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Solfrid sa...

ops to ganger på rad visst. og så når jeg slettet det ene innlegget ser det kanskje ut som om jeg har sagt noe dumt.
har jeg det, har jeg i tilfelle sagt det i det uslettede innlegget og alle nysgjerrige sjeler kan ta det helt med ro.

Anonym sa...

Gratulerer med nytt navn Kris! Selvom det vel ikke er helt i boks enda.

Hehe..

Kristin sa...

hehe.. ikke bar din familie som har lange og rare navn. Min farmor het Karen Johanne Elise Lygten Lange Bakke. Og jeg har en oldefar som het Hodt til etternavn!!

Good easter!!!

Kris sa...

Uttaltes det som det engelske ordet hot?

Kristin sa...

jaaaaaaaaaa det gjør det!!!
bigsis prøvde å ta det, men det var for langt uti familien.. synd..
"Kristin Hodt Bakke"

Kris sa...

Sånn. Der var det gjort.
Mitt navn er som følger:
Kristian Kornelius Isaksen

Anonym sa...

får jeg ti poeng for beste forslag kanskje??? ;) K

Kris sa...

Jepp

Anonym sa...

Dear sir, can i buy domain name ki.no?

Please email me: zoloto2002@yandex.ru

Anton Sazonov sa...

Hello!

My name is Anton. I'm from Russia, Moscow. Are you the owner of domain ki.no? I and my friends want to make a little site about russian cinema. And we came up with the short name of site — "kino" which mean cinema in russian language. I see you didn't write to your blog from 2007. Tell me please do you still need Ki.no domain? You can really help us.

Thank you in advance,
Anton Sazonov

Anton Sazonov sa...

You can write me email to antony.sazonov@gmail.com

rork sa...

Hello Kris,
I would like to buy one of your domains, please contact me :-)